Norvan kyläyhdistys ry:n tarkoituksena on kylän ja sen asukkaiden hyvinvoinnin ylläpitäminen ja edistäminen sekä viihtyisyyden lisääminen ja kylän palvelujen kehittäminen. Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys järjestää erilaisia tapahtumia ja ylläpitää kyläläisten mahdollisuutta osallistua erilaiseen harrastustoimintaan kuten lastenkerho, luonnossa liikkuminen, metsästys, kalastus ja veneily. Toimintansa tukemiseksi yhdistys kerää jäseniltä jäsenmaksua ja kerää varoja erilaisten tapahtumien yhteydessä sekä muilla mahdollisilla tavoilla.

Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä jokainen Norvan alueen (Norvajärvi, Latvajärvi, Poikajärvi) asukas tai mökkiläinen, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen ja säännöt. Myös muu kuin Norvan alueen asukas tai mökkiläinen voidaan hyväksyä kannatusjäseneksi. Tällöin jäsenyydestä päätetään vuosikokouksessa.